terugreis

25 juni 2016 - Sveg, Zweden

Hey, klinkt een beetje akelig terugreis, maar dat is het beslist niet. We zien steeds weer mooie dingen onderweg. Eigenlijk genieten we er net zoveel van. We zijn blij dat we Zweden als route hebben genomen want in elk geval zien we elke dag zon. Gevoel voor dagen ben ik een beetje kwijt maar we zijn de afgelopen dagen in Arvidsjaur geweest, waar nog een origineel Samen dorp is te zien. De Sami is het volk in Lapland.Een stel houten hutten bij elkaar, maar helaas geen Sami te zien hoewel de borden erbij ons vertellen dat het toch in gebruik is. Wij zouden zeggen schuur of zo, maar zij leefden of elven er dus in. De binnenkant zien hadden we leuk gevonden, maar alles helaas op slot. Och zou ik misschien ook doen als ik een Sami was. Al die domme toeristen die willen kijken in je huis..... Camping was ook prima daar. Daarna toch maar eens bedacht hoe we nu verder naar huis gaan rijden, want we zullen toch echt op tijd In Nederland moeten zijn.(helaas....). De 2 dagen daarna waren toch wat saaier om te rijden. Veel weg en veel bomen en veel meertjes. En elanden ook nog ja. Wel groter als in het noorden.  Maar tja de kilometers moeten toch echt gemaakt. Gister waren we op een camping in Hammerdal, daar nog lekker net Hunter stukje kunnen lopen. Overigens laten die Zweden in en om het huis vaak een autokerkhof achter. Een zooitje soms. Hadden we eigenlijk niet zo gedacht bij zo'n net volkje. Vannacht geslapen in Hammerdal een heel kleine camping. Vannacht heeft het gehoosd, dus vanmorgen soppend naar de douche. Hoef je je voeten echt niet af te drogen haha. Maar goed Vandaag in Sveg, waar ze Midzomer vieren op deze camping. Een flinke bak muziek, ook wel gezellig hoor, en feestende gasten (met veel alcohol). Ze rijden hier ook van die amerikaanse bakken, opgepoetst en wel. Het lijkt wel route 66, met jukeboxmuziek erbij. Dat midzomergebeuren is de meest belangrijke feestdag hebben we begrepen van een Zweed waar we een leuk gesprek mee hadden hier. Hij zag er uit als een kleerkast, maar kon leuk kletsen over zijn land, en was ook echt trots op zijn land. Was jager en had veel met honden. Hij wilde ons al aan de wodka zetten, maar dat hebben we maar niet gedaan. Vandaag zelfs ook nog een dierenarts bezocht omdat Hunter helemaal onder de plekken zat van de knotjes. Moet er hydrocort op doen en voor de rest is het een milde allergische reactie gelukkig. Was wel duur grapje. Op een feestdag in Zweden naar een dierenarts, nou dan weet je het wel. Het gaat allemaal veeeeel te snel. Gelukkig gaan we nog lekker een aantal dagen trekken. Tot gauw maar weer. o ja er staan weer foto's bij hoor,  groetjes John en Wilma

1. Tine:
    26 juni 2016
    Wilma en John wat een mooie foto,s van het hoogste punt Europa ook de andere foto,s genieten wij kijken er iedere dag naar uit en reizen zo mee.en wat zal hunter het naar zijn zin hebben.al zit alles niet mee komende dagen nog veel reisplezier en daarna terugkijken op deze mooie vakantie groetjes Tine en Gerrit.