Noordkaap

22 juni 2016 - Gällivare, Zweden

Daar zijn we weer, we hebben eindelijk de Noordkaap bereikt. het is toch wel een heel eind maar tot nu toe al prachtige landschappen gezien. Elke dag genieten we er volop van. Gisteren dus de Noordkaap. Gelukkig met zon erbij en weinig wind, dus was een goed getimed moment. Speciaal gevoel hoor, te staan op het puntje van Europa. Natuurlijk ook een commercieel spul daar, maar dat was te verwachten. In elk geval vonden wij het bijzonder om mee te maken. Volgende stop zou dan Noordpool moeten zijn. Nou toch maar niet. Hier in dit gebied is het soms koud genoeg. Snap echt niet hoe de mensen hier de winter overleven, aangezien in het de zomer maar een graad of 5 , 6 is. In de winter 20 graden eronder of zo.  De tocht naar de noordkaap, was heel woest en kaal gebied. eindeloze vlaktes met kuddes elanden, mooi hoor, en daarna dus de eindeloze zee. Maar nu weer terug dus. Na raadplegen weerberichten hebben we besloten het plan totaal om te gooien. Geen noorse fjorden dus. Volgens Noors weerbericht (te) veel regen daar. Nee dat heb ik al eens gezien. dus we gaan terug via Zweden. Nu zitten we intussen weer in Lapland. Hadden we leuke camping bedacht. Stappen we uit de camper en worden gelijk lek gestoken door een kolonie muggen. Wegwezen hier. Nu aangeland in Gallivare en morgen hopelijk naar Arvidsjaur (was op de heenreis mislukt). En verder kijken we per dag hoever we rijden. Is nu intussen al 15 graden, lekker stukje warmer, kan weer zonder winterjas! Camper is geloof ik wel beetje pechgeval. We hebben nu intussen de tweede voorlamp stuk naast de ruitenwisser en nu ook al 2x lekkage water zodat de boel blank stond. Nu maar geen water meer in de tank dus. bovendien is de waterpomp ook al naar zijn grootje, dus gewoon flessen water dan maar. Och beetje aanpassen moet kunnen. Mochten de foto's niet goed op het blog staan, komt dat door die stomme wifi hier. Werkt nergens echt goed. Ik probeer er nog een paar te plaatsen. Tot gauw weer, doeidoei

1. Jessica:
    22 juni 2016
    Dacht al dat jullie weer eens verdwaald waren zo lang niks gehoord Maar gelukkig toch weer terecht !
    Jullie vervelen je nog niet begrijp ik en jammer dat je niet via de fjorden terug kunnen door het weer. Ach .. Met regen heb je er ook niks aan.
    Veel plezier !!!! En succes met de campert.
  2. David en Mariska:
    23 juni 2016
    Jullie hebben in ieder geval je doel bereikt, de Noordkaap, gelukkig met mooi weer. Nog veel plezier op de terugreis. Stop evt ook in Denemarken daar zijn ook fantastische plekken om te bezichtigen. Groetjes David en Mariska.
  3. Tine:
    23 juni 2016
    Wat een mooie reis en wat genieten jullie een beetje pech hoort erbij en wij blijven graag op de hoogte vrijheid is blijheid nog veel reisplezier tot een volgend reisverslag .
  4. Flora:
    23 juni 2016
    Zo te lezen is het beslist geen saaie vakantie. Hopelijk geen pech meer met de camper! Veel plezier.
    Groetjes flora
  5. Atie:
    24 juni 2016
    Ja ja de Noordkaap, jullie hebben mooie foto's zeg. Bijzonder om die rendieren te zien. De natuur blijft altijd mooi. Hopelijk krijgen jullie geen onaangename verrassingen meer me de camper. Veel reisleider nog.
    Groetjes,
    Atie
  6. Edie en Ans:
    25 juni 2016
    Een prachtig reisverslag.
    Jullie zien een mooie wereld..Met een laag temperatuurtje!!
    Nu weer naar het warmere weer?
    Succes op jullie reis. (ook met de camper :-) !!)
    Tot schrijfs. H. groeten, Edie en Ans