Nieuwe route genomen

18 juni 2016 - Birtavarre, Noorwegen

Hoi allemaal, De nieuwe route is een feit, want anders zouden we in de regen op de noordkaap zitten, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het schema is totaal op de schop. Betekent hooguit dat we een week later thuis zijn, maar niet erg toch? Vanaf ongeveer Jokkmokk in Zweden zijn we vertrokken naar de Lofoten in Noorwegen. Onderweg was het echt heel koud, zeg maar 7 graden,  en miezerig, dus dat was wel jammer want het was op zich een hele mooie route door hooggebergte heen. Die route willen we proberen nogmaals te rijden op de terugweg. We hebben op de Lofoten rondgereden op het stille gedeelte op advies van onze Noorse camperbuurman in Gallivare. Altijd leuk zoiets want deze man woonde op de Lofoten en vond het natuurlijk niet erg bijzonder daar. Alleen dit deel was echt mooi zei hij, dus zo gedaan. Dat is het stuk wat valt onder de Vesteralen, en heet Langoya. We zijn echt tot de uiterste westpunt gereden. Gestopt in Hovden een soort van vissersdorp. waar je de lucht van gedroogde vis van verre ruikt. Jakkiebah wat een lucht. Ze hingen ook te drogen aan grote rekken, voor de rest geen mens te zien, en we waaiden ongeveer uit ons jasje bij een graad of negen. BRRR. Maar.....zo voel je wel echt de sfeer, Het heeft wel wat, zo'n ruig stuk land. Erg mooi om er doorheen te rijden. Vandaag zijn we na geslapen te hebben op een simpele camping met beetje gekke eigenaar vertrokken naar het noorden. Nu in Birtavarre, waar we helaas in de regen aankwamen, maar gelukkig wel een stuk konden lopen in de natuur. Mooi hier, en vanwege temperatuur wel een beetje arctisch gevoel. Het wordt hier ook niet meer donker 's nachts en dan merken we aan het klokje van Hunter. Is om half 5 klaar met slapen............. Pffff. Morgen naar Alta en overmorgen naar de Noordkaap. Maandag goed weer daar. Zijn heel benieuwd. groetjes van ons in het hoge noorden!!!

1. John:
    18 juni 2016
    Oh ja..........ik ben er ook bij als chauffeur